Ücretsiz Ulaşım Hakkının Uzatılması Talebimiz

06.07.2022
1.625
A+
A-
Ücretsiz Ulaşım Hakkının Uzatılması Talebimiz

Değerli Üye Meslektaşlarımız,

COVID-19 pandemi sürecinde gerek Cumhurbaşkanı kararları gerekse İstanbul Büyükşehir Belediyesi Meclis Kararları ile sağlık çalışanlarına ücretsiz ulaşım hakkı tanınmıştır. Bu süreçte İl Sağlık Müdürlüğü ve Büyükşehir Belediyesi ile optisyen/gözlükçülerin de “sağlık çalışanı” statüsünde sisteme dahil olması adına gerekli görüşmeler gerçekleştirilmiş, hem optisyen/gözlükçülerin hem de diğer sigortalı çalışanlarımızın ücretiz ulaşım hakkından faydalanması sağlanmıştır.

Son olarak; 28/12/2021 tarihli ve 4977 sayılı Cumhurbaşkanı Kararı uyarınca Belediye Meclisinin 12/01/2022 tarihli ve 30 sayılı kararı ile İstanbul’da salgın riskinin devam etmesi nedeniyle sağlık çalışanlarının, İstanbul Kart entegrasyonuna dâhil olan tüm toplu ulaşım araçlarını 01.01.2022-30.06.2022 tarihleri arasında ücretsiz olarak kullandırılmasına karar verilmiş, 30/06/2022 tarihinden sonra ulaşım kartları ücretli olarak kullanılmaya başlanmıştır.

Sağlık meslek mensuplarının ücretsiz ulaşım haklarının sona erdiği 30/06/2022 tarihinden sonra, öncelikle ücretsiz ulaşım hakkının aynen devamını, bunun sağlanamaması halinde ise toplu taşımada uygulanan indirimli tarifeyi kullanmaları yönündeki talebimiz, İstanbul Büyükşehir Belediyesi ilgili Başkanlığı’na iletilmiştir. Konuyla alakalı meslektaşlarımız tarafından bilgi talep edilmesi üzerine açıklama yapma gereği doğmuştur.

Bilgilerinize,